miércoles, 25 de abril de 2012


L’APROFITAMENT DIDÀCTIC DELS CONTES


Els contes fan gaudir els xiquets perquè són històries fantàstiques amb dracs i princeses, animals que parlen, joves cavallers amb espases i cavalls, tot el que un xiquet siga capaç d’imaginar i més.


Nosaltres, els adults, podem aprofitar aquesta diversió i l’entreteniment esdevingut dels contes que els propis xiquets llegeixen o nosaltres els contem, ens poden servir per transmetre valors, ensenyar coses noves, ampliar el seu vocabulari o fomentar l’expressió oral, escrita i corporal. Aquestos són alguns usos que podem donar als contes:

  • Història: Mitjançant un conte els xiquets aprenen sense adonar-se, podem introduir-los història del poble on vivim, mitjançant una llegenda o simplement un conte inventat amb trets reals del municipi i la seua història, d’aquesta manera els coneixements segur que s’assimilen molt millor, donat que és una forma divertida d’estudiar.
  • Valors: Amb un conte podem aconseguir que una classe que no es duu massa bé comence una relació sana de confiança i afecte, els uns amb els antres. Podem transmetre tota classe de valors i sentiments, possibilitant que els alumnes senten empatia cap als altres.
  • Expressió oral i escrita: Els contes han de seguir un ordre, han de tenir un inici, un cos i un final, per tal cosa per escriure’n un hem de realitzar una consecució d’accions ordenades que tinguen una lògica, açò permetrà als alumnes un desenvolupament cognitiu i els ajudarà en el pensament lògic-matemàtic, l’expressió oral i escrita.
  • Vocabulari: La lectura, escriptura i escolta de contes permetrà ampliar el vocabulari general i específic de l’alumne perquè no tots els contes conten el mateix ni ho fan de la mateixa manera, a més es troben adaptats a les edats del lectors i oients.
  • Imaginació i creativitat: Aquestes dos aptituds cognitives tenen gran importància a la infància ja que no coneixen tot el món que els envolta i el seu pensament encara és fantàstic, els contes ajudaran també al desenvolupament d’aquests aspectes del pensament que després, en un futur, els seran tan necessaris per a realitzar altres feines. 



Per concloure cal dir que des de l’escola s’han d’explotar tots els aspectes i usos dels contes per a aconseguir el màxim aprofitament didàctic dels mateixos. Les i els mestres han de ser conscients de la importància d’aquesta eina i motivar els seus alumnes perquè siguen ells també els que facen profit dels contes i tot el que els envolta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario